torsdag 16 augusti 2012

Tips!

En vän till min som också arbetar som specialpedagog rekommenderade det här spelet.


Ett kalasbra spel med frågekort.
Och det bästa av allt är att det går bra att använda i fler sammanhang. Jag tar nämligen några kort med mig när jag ska amma och så spelar vi "några kort" under tiden. Detta gör att jag slipper bråk och tjat från mig själv när jag hela tiden tvingas säga åt L som gör allt som står i hennes makt för att få min uppmärksamhet! Istället tar jag med mig några kort och talar om för henne att nu är det "bara hon som ska få spela" för det är ju "bara gjort för sådana stora tjejer som hon".
Hon köper det med hull och hår och älskar sina kort!

/Mama, ska först ha lite "egentid, sen bär det av mot Visenterna med "grannarna" och L bästis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar