torsdag 30 augusti 2012

Köp/sälj, möte och fikafrämmande

Idag är jag glad! För idag har jag fått in min sista betalning på kontot för barnkläder jag sålt. Drygt 1100:- blev det.
Tjohoo va bra det känns! Dels gör jag miljön en tjänst. Det känns bra i hjärtat att kläderna kommer till vidare användning. Och SJÄLVKLART känns det skoj att få åka iväg imorgon och bränna detta på nya kläder till barnen - i rätt storlek!

Jag blev så laddad av detta så jag letade fram lite mer som jag nu ska sälja. Och för er som har en tös så ligger en underbar Molo softshelljacka ute på tradera i stl 92. Den är lila med neonrosa fleecefoder. Ljuvlig och sparsamt använd.

Nog om det.
Mötet vi var på gick kanon. Framtiden är tryggad. Vi fick ny luft under vingarna och våra mål kommer oss allt närmare!

En LCHF kaka står i ugnen. I kväll kommer lite fikafrämmande till oss. Kakan jag gjorde förra helgen är snart slut. Till och med de som FÅR äta socker och vitt mjöl älskade den. Jag är nöjd med det betyget.

Vågen visade -0,6kg sen i söndags. Jag är stolt för varje gram jag går ner. För er som inte vet vad det innebär att kämpa mot kilona så kan jag upplysa om att det är ett helvete.
Det är inte nyttig mat och träning som är helvetet utan vetskapen om att övervikt är en hälsofara, en hälsorisk. Och så vill jag självklart inte leva. Jag tar tag i detta en gång för alla nu. Ett mål som ska uppnås innan årets slut. Sen ska jag fortsätta leva så för resten av mitt liv.
Som belöning ska jag ju få köpa mig en ny garderob. Ja, inte självaste garderoben då utan det som ska vara I den :)
Så i början av nästa år ska jag och finaste M åka på shoppingresa. Vi ska boka den redan snart. Dels för det är billigare att vara ute i god tid men också för det gör mitt mål ÄN tydligare. Jag menar...jag kan ju inte ha bokat in en shoppingresa och inte kunna shoppa nåt!

Nu blir det middagsbestyr! Kassler står på menyn.

/Mama, mår löjligt bra idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar