söndag 26 augusti 2012

Ensamhet & recept

Imorse blev vi väckta av telefonen. Man ville ha min man på plats på jobbet akut.
Hej då planering.
Hej då söndagsmyset.
Hej då mannen min.
När ska jag lära mig hantera detta?

Skitdag!

Gårdagens brännboll slutade med seger!!! Tjohoo! Alltid kul att vinna!

Och nu till det fantastiska. Kakan jag bakade var kanon!!! Äntligen ett bra alternativ vid lite mer festliga tillfällen.

För er som vill prova kommer receptet här;

75 g rumsvarmt smör
2 dl mandelmjöl
5 msk sukrin + ½ krm stevia
2 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 krm vaniljpulver
1 ägg

Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt smöret och rör samman.
Blanda ner ägget och rör om tills det blivit en smet.
Bred ut i en form.
Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i 7-10 minuter.
Dela kakan i 12 bitar och låt den sen svalna.

Varje bit kaka blir ca 1,1 gram kolhydrater.

/Mama, ska försöka planera om sin söndag och göra något bra utav den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar