lördag 11 augusti 2012

Tvätta-håret-strid & minus på vågen

Vi har nyss avslutat en 2h kamp om hårtvättning på L. Någon mer envis finns inte. Nog trodde vi hon skulle ge sig tillslut men icke!!! Så det slutade med att vi tvättade hennes hår utan hennes samtycke. Inget vidare kul att behöva bråka så med sitt barn. Men vad ska man göra. Tips????

Vi har provat allt ifrån psykologiska samtal, pedagogiska lekar till mutor och ren Svensson-strategi. INGET funkar i dagsläget. Men tidigare har mutor gått ganska bra. Nu verkar hon blivit smartare än så. Suck!

Vågade knappt väga mig nu efter semestern efter allt slarv med glass, söta drycker och för mycket kolhydrater. Rev fram mina chinos längst in i garderoben istället och döm om min förvåning men jag gled ner i dem och de satt ganska löst i midjan till och med. Med ett språng hoppade jag då upp på vågen som visade -1,2kg!!!!!

Tack högre makter för det!!! Jag gör oftast mitt bästa så jag är värd detta - faktiskt :)

Nu väntar ett roligt inköp (berättar mer sen) pw med vagnarna. Men först...

/Mama, får sätta sig vid ett dukat lunchbord som mannen fixat <3

1 kommentar:

  1. du är duktig carro!!!! Hejja dig!! Å vad gäller hårtvätt så är det en kamp det vet jag men har tyvärr dåligt med tips.... Om hon få vara med å välja schampoo då? men oj oj det är inte lätt...

    SvaraRadera