måndag 20 augusti 2012

Suger den sista musten...

...ur den här semestern.
Nånstans är vi "klara" för den här gången. Det känns. Men det känns inte så skoj. Välkommen vardag. Välkommen mammaledigheten.

Igår var vi iväg och gjorde lite mindre inköp. Bland annat; lite smått och gott till barnens rum, fleece till L på PoP. Hittade även ett par röda - knallröda - byxor till henne. Coola till hösten. Jag ville egentligen så gärna haft en orange fleece. Men tydligen var det förra säsongens färg så den var slut. SÅ typiskt. Än mer typiskt var det när jag frågade om hon som arbetade i butiken inte kunde ringa den andra butiken och fråga om den fanns där - och hon vägrade. Konstaterade bara att den var slut. Irriterande. Men nu har jag en svart iaf. Det får bli bra det.

I alla år jag handlat på PoP så finns det bara en butik som jag aldrig varit missnöjd att handla i och det är den som ligger i centrala Västerås. Så nu blev det lite reklam för den också. Men jag har handlat både i Sthlm och Gbg och även i mindre städer. V-ås slår allt. Bara så ni vet. In till Igor med er om ni har vägarna förbi!

Apropå PoP. Nu har jag lagt ut en massa kläder på Tradera. En hel del från PoP. Nu hoppas jag att iaf få ihop till EN ny overall för vinstpengarna.

Lillebror har nu käkat. Dags att försöka sova lite innan mannen ska upp och dra iväg till jobbet.

/Mama, funderar vad hon ska göra den först dagen på mammaledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar