måndag 27 augusti 2012

Skräcknatt

Rubriken kanske är att ta i men just nu passar den att skriva.
Jag sitter som en dammig gammal disktrasa och kan inte tänka klart. Jag har nämligen inte gått och lagt mig ännu. Har varit vaken hela natten med Lillebror som blivit jätteförkyld. Helt igentäppt näsa och ingen som helst förståelse för att det finns en funktion genom munnen också där man kan få i sig luft ;)
Min fina, fina lilla prins. Det gör så ont i mig. Mellan varven gör han till och med andningsuppehåll och kämpar efter luft genom näsan. Fruktansvärt att stå bredvid och titta på.
Koksalt, bröstmjölk och nässugen har gått varm genom hela natten.

Nu sover han en stund i sin säng som är upphöjd vid huvudänden. Tycks funka ganska bra för nu.

Jag hade trott Liten blivit bättre från sin förkylning och kunde gå till dagis idag - men icke. Imorse vaknade hon och eländet hade tagit om. Helvete. Någonstans hade jag väl hoppats på att få sova lite idag. Nu är det bara att glömma.

Vi sitter nerkurade i soffan och kollar Händige Manny och Disney Junior. Kan bara inte slappna av ifall Lillebror skulle få andningsuppehåll i sömnen. Är ständigt på vakt.

/Mama, är inne på sin 3e kopp kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar