måndag 31 december 2012

Året 2012

Januari-mars

Vi får en 2 åring i familjen <3 data-blogger-escaped-br="br">
Började mitt nya jobb med en för mig ny befattning. Något som kommer förändra mitt liv och min yrkeskompetens radikalt. Har fått nya härliga vänner för livet.

Kom i kontakt med instruktörsjobbet på gymmet och började så smått vikariera.

Släppte också bomben hos min arbetsgivare att vi skulle bli 4 i familjen till sommaren <3 data-blogger-escaped-br="br"> Det vill säga: jag kommer bara jobba en termin innan jag blir mammaledig igen.

Illamående från helvetet. Fler besök på akuten. Svimmar. Nära att bli inlagd. Allt på grund av Lillebror i magen. -11kg på vågen.

Husrenovering all over. Husrenovering med stort H.

April-juni
Foglossning från helvetet. Får domen - stillasittande/liggande - resten av graviditeten. En dom som inte alls passar mig.

Vi får vattenskada i huset. Tvingas evakueras för en veckas ozonering följt av sanering. Observera att detta är 2v kvar innan beräknat förlossningsdatum.

Men tillslut är dagen vi väntat på här. En Lillebror föds och blir vår 4 familjemedlem.

En alldeles för snabb förlossning som medförde vissa svårhanterliga tillstånd för mig. Men med den bästa hjälpen man kan få är jag på banan snart igen.

Juli-september
Vi lever i vår babybubbla. En dag i taget.
En sommar och semester som regnar bort. Vi flyr till västkusten. Badar i pool med tempererat vatten.

Kampen mot mammakilona började så smått. 15kg att bli väck.

Får förfrågan om jag vill jobba som timanställd på mitt jobb - vilket jag tackar ja till.

Liten drar bara med sig en massa basiller hem från förskolan. Hon är mycket förkyld och sjuk. Inte alls bra med en liten bebis i hemmet också. Stackar L hinner knappt komma till fs innan hon måste vara hemma igen.

Mycket motion blir det. Mycket uteträning. Och efter hårt slit blir jag av med mina +15kg efter graviditeten!!! Tjohoo!!!

Oktober-december

Mycket träning.

Mycket husrenovering.

Planerna kring att bygga eget hus växer sig allt starkare och diskussionen om framtiden tar fart.

Vi följer den galne österrikaren som väljer att falla nästan 4 mil i drygt 1100km/h. Dessutom spränger han ljudvallen.

Många mysiga stunder med "grannarna". Barnen leker jättebra! Bästisarna. Mycket innelek/pyssellek.

Avslutar mitt jobb där jag varit timanställd. Dags att bara ägna sig att vara mamma.

Huset blir KLART! Färdigrenoverat och KLART!

Vi firar Lillebrors första jul. Han tycks inte vara alltför imponerad. Liten däremot är lyrisk över sina julklappar!

Slutet

En liten summering av året som gått. Som sagt ett händelserikt år. Nu väntar vi bara in tolvslaget och välkomnar 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar