torsdag 27 december 2012

Morgonträning & Låt bli mitt hår!

Imorse...eller för mig med småbarn så blev det förmiddag...tog jag mig igenom ett pass på gymmet. Gott att vara tränad och klar innan lunchtid.

Efter lunch blev det div.inhandlingar som skulle göras. Och nu ska jag berätta vad jag var med om på mataffärer.

När jag stod och plockade ihop den frukten jag skulle ha kom en dam fram till mig. Hon tog ett ordentligt tag om mitt utsläppta, långa hår och utbrister: "det var det vackraste jag sett!"

Förvånad och nästintill i chock svarar jag med ett..."oj!"

Hon fortsätter..."likt en ängel". Och hon släpper nu sitt tag och stryker istället håret som om jag vore en hund.

Nu kände mig ungefär som en avokado som snällt får vänta tills den blivit känd och klämd på - innan den sen blir godkänd. I mitt fall blev jag ängel-förklarad, vilket inte är fy skam. Men under väldigt underliga omständigheter.

Jaaa ni. Jag har aldrig varit med om nåt så konstigt och lär aldrig få uppleva det igen. Man ska aldrig sluta förvånas.

Jag kliver med ett stort steg undan damen och säger nåt i stil med "jaha, oj ja"...eller nåt sånt.
Jag blev verkligen stum och fann mig inte alls. Slutade plocka äpplen i min påse och slingrade mig istället bort från fruktavdelningen och gömde mig vid soyamjölken tills tanten försvunnit.

Konstigt det där.

Men här sitter jag nu. Glad och tacksam över mitt "änglaliknande" hår ;) som nu mer sitter i en lös knut mitt på huvudet :)
Inte så änglalikt längre vill säga.

Nu - TV-häng.

/Mama, hoppas få träffa tanten igen...och tills dess ska jag ha tränat in nåt bra svarsargument

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar