lördag 22 december 2012

Ett vredesutbrott- & en pepparkaksdeg senare...

Jaaa ni bloggläsare. Ni som inte känner mig har ingen aning om mitt heta och ofta okontrollerade temperament. Och ni som känner mig...beklagar ;)

Blev så rasande förbannad idag så trodde jag skulle självantända. Lillebror döps imorgon och jag skulle få tillgång till lokalen, där fikat ska äga rum, redan idag. De skulle ringa när jag kunde komma men när klockan närmade sig 16 och ingen ringt gjorde jag det själv.

Så här blev jag bemött

*ringsignalerna går fram - ganska många*

Tanten: Jaa...

Jag: (förvånad över hennes annorlunda sätt att svara i en telefon tillhörande kyrkans hus) Ja hej det här är xxxx xxxx.

Tanten: Mmm...

Jag: alltså jag som ska ha dopet imorgon!

Tanten: Jaha...(suck)

Jag: är det några problem?

Tanten: Vaddå?

Jag: ja, dels sucken och sen att ingen ringt mig gällande tillträdet till lokalen. Ville bara höra om...

Tanten: ...du, det är så mycket folk här och det kommer det vara länge till. Sen ska det städas. De har två rum att städa så det här kommer ta tid.
Sen är det faktiskt så här att när man bokar för dop har man tillgång till lokalen samma dag. Sånna är reglerna.

Jag: (lite småchockad över hur jag blir bemött)
- Det är helt ok för mig att komma in samma dag och ordna med allt men nu var det DU som sa, när jag hämtade nyckeln, att det gick bra att jag kom och dukade redan på lördagen. Det var det ingen annan som sa. Därför har jag nu i juletider planerat efter detta. Det finns lite annat för mig att göra än att sitta och vakta telefonen en hel lördag innan jul. Därför ringer jag nu.

Tanten: Jag sa till expeditionen att det var mycket som skulle hända här och att trycket är stort. De ska veta detta.

Jag: Som sagt, det var du och ingen expedition eller någon annan som lovade mig lokalen dagen innan.

Tanten: Det kommer bli tomt här i huset sent idag. Antagligen inatt. Annars är det samma dag som man egentligen har tillträde...

Jag: ...du sa det ja. Får jag verkligen tillträde imorgon då? Får jag komma när jag vill? (säger jag nu med spydighet i tonen)

Tanten: Det är väl klart. Du kan vara här 6 imorgonbitti om du så vill...

Jag: Oj, hoppsan så tidigt minsann...ja nej då sover jag nog.

Tanten: (börjar babbla om något men jag märker att vi inte kommer någonstans)

Jag: Nu hör inte jag dig. Måste vara mottagningen. Men då vet jag att jag inte är välkommen idag. Hej hej...

Jag var arg så jag grinade när jag lagt på. Det här är nog bland det värsta jag vet.
Att bli oskyldigt illa bemött av främmande människor där deras egna misstag och osäkerhet gör dem odrägliga. Hatar.

Men sen har jag turen på min sida att han min lilla fina "syster" som alltid ställer upp. När som.
Så i tårar ringer jag henne och ber om hjälp. Så nu tar jag med mig båda barnen till lokalen där jag ska duka och hon följer med och passar dem under tiden. Hur lyckligt lottad är inte jag!!! Tack finaste, finaste P <3

Ikväll provade jag att baka Leilas knäckiga äppelkaka - OMG! Det räcker att skriva så. Fantastisk!
Därefter bakade jag pepparkakor - 5 plåtar :) Så nu är allt klart inför morgondagen. Endast sidenbandet som ska strykas på. Allt som ska med står färdigpackat i hallen.

Imorgon smäller det :) Jag kommer göra en sån fin dukning. Tar kort på allt och lägger upp sen.

Nu - Mr & Mrs Smith

/Mama, får inte glömma att stryka sidenbandet ikväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar