söndag 16 december 2012

Fick hjälp

Mycket körde ihop sig idag. Fick inte alls saker och ting att funka och jag var tvungen att sticka iväg och uträtta ett par ärenden.

Och plötsligt händer det! Plötsligt stod hjälpen där i dörren. Barnvakterna. Jag fick sticka iväg helt själv och uträtta det viktigaste. Hur underbart är inte det när det händer. Vill inte alls ut och åka med barnen just nu. Folk kör som om det vore första gången de satt bakom en ratt. Det är uselt plogat och många är alldeles för stressade för sitt eget bästa i juletider. Nej, det utsätter jag inte mina små för - i onödan.

Men nu behövde jag inte det. Idag fick jag hjälp! Tack finaste!

Korv med bröd till lunch innan barnvakterna skulle vidare. Nu har Lillebror precis vaknat och vi slöar framför Disney Junior. Lite kaffe hade varit gott. Synd att Liten är för Liten för att fixa det åt mamma. Men det står väl inte på :)

/Mama, är lättad över att få bli två vuxna i hemmet inom en timma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar