söndag 6 mars 2011

Det gäller att inte tänka för mycket.

Ju mer man förbjuder sig saker ju mer vill man ha det. Varför är det så, kan man tänka. Gränssättning är något som sätts på prov redan från det att man är liten bebis. Sen följer det med en resten av livet. Så det är bara att hålla till godo och gilla läget. Hjärnan är det svårt att spela ett spratt. Gör det lättare för dig själv genom att inte tänka så mycket. För tankarna gör det till en fixering.
Det jag svamlar om är en blandning mellan mat-, socker- och alkohol intag - till prestationen att träna mer eller bara att röra på sig.
Ju hårdare man drar åt snaran ju ondare gör det om den brister.
Gör så gott du kan. Det kommer man långt med. Men kom INTE med några ursäkter!!!!

Alltså, ursäkter gör mig GALEN!!!! Det finns inga bra ursäkter för att INTE röra på sig eller för att INTE äta hälsosamt.
Och det värsta av allt är väl när man skyller på någon annan för att man håller igång för dåligt eller stoppar i sig onödiga kalorier.

Så, nu har jag fått ur mig det också. Det kändes bra. Men, håller ni inte med mig?
Idag har det blivit två promenader. Jag håller lite låg profil med den hårdare träningen tills imorgon. Halsont och förkyld gör sig påmind under nätterna. Segt som tuggumi.

Har kört långkok på eftermiddagen då en köttfärssås fått stå och småputtra i timmar. Den blir ju så ofantligt god då. Hela tomater under lång koktid på låg värme är hemligheten :) Och självklart färska örter!

Nu blir det lek och bus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar