måndag 28 mars 2011

"Ja, jag rimmar på från undergroundnivå...

...jag siktar mot toppen så långt jag kan nå..."!
Jepp, det är jag och Petter (September) ikväll. För just ikväll har jag siktat lite högre än vanligt. På många håll. Främst tänker jag på träningen som gick galant. Stark var jag idag. Det är bara att tacka och ta emot för det är man inte alltid. Det spelar ingen roll hur länge man tränat så är man svagare ibland och starkare ibland. Och just idag hade jag mer energi än vanligt och maxade fullt ut. Sååå roligt när det händer. Då vet man att man gör framsteg.
Till saken hör kanske också att jag 10min innan jag skulle kila iväg fick glada nyheter. Det hjälper allt till det också. Positivt tänkande!
Och nu lovar jag att jag snart ska kläcka ur mig vad det är jag pysslar med i all hemlighet. Men inte ännu. Snart.

Nu har jag i alla fall ålat runt här på golvet och gjort min vardagliga läxa i form av sit och push (trots att jag varit och tränat)
Jag har lagt om min kost lite och minskat ner ordentligt på kaloriintaget/dag. Och det händer grejer! Det är så himla roligt. Det har stått still länge nu och jag har lite trampat vatten och inte vetat hur jag ska lägga upp allting men nu är tvångsremen åtdragen lite extra och nu ger det resultat. Vilket också leder till att det är mycket roligare och lättare att fortsätta. För den som är intresserad kan jag också säga att jag inte ätit godis sen nyår - mitt nyårslöfte. En klapp på axeln till mig, ja! :)
Och mitt i all skryt om snåla kalorier och hård träning så ska jag glatt erkänna att jag nu ska gå och dricka skumpa med min man. Men all anledning. Det skulle inte kunna passa sig bättre. Mer om det senare... ;)

1 kommentar: