måndag 28 mars 2011

Egentid = tanka och handla mat?

Idag har jag fått lite egentid. Men i min lilla familj så menas inte egentid att man får glida runt och göra precis vad man vill. Nä, det handlar om att sköta allt det priktiska när den andre förälderna är hemma med Liten. Idag föll lotten på mig. Jag fick ÄRAN(?) När jag kom ut i bilen var den näst intill snustorr. Jag hade tur som nådde ända fram till besinstationen. Därefter var det handling av mat som gällde. Hann hasta in och titta lite på växter och jord också (jag har en barnslig förtjusning till att så och fröa, så den här tiden på året är väldigt festlig) Självklart fick jag med mig lite växter och jord hem i alla dess former. Hur som helst. Slutligen mat-inköp. Vilket inte alltid är såååå roligt att göra. Idag var en sådan dag det INTE var roligt.
Fick med det nödvändigaste hem som tur var. Vi överlever några dagar till.
För övrigt har jag för tillfället mina nerver utanpå kroppen istället för innanför. Alltså, jag har LITE annat att tänka på. Till det återkommer jag senare.

Nu ska jag plantera och så lite frön här hemma. Sen blir det löpning och Pump.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar