lördag 5 mars 2011

Musli, någon?

God morgon!

Här har vi varit uppe sen tidigt och hunnit med en hel del. Jag känner mig fortfarande inte på topp men ska absolut prova på zumban idag!!! Tjohoo! Vet inte riktigt vilken sjukdom som hade kunnat stoppa mig :)
Återkommer senare med ett utlåtande om dagens aktivitet.

Nu till något annat.

Tänkte dela med mig av min hemmagjorda musli som vanligvis alltid finns i vår hem. Något av intresse(?) Fortsätt läs!

Musli

4dl rågflingor
5dl havregryn
2dl dinkelflingor
50g valnötter
50g mandel
50g hasselnötter
2dl solroskärnor
1dl kokosflingor
1dl linfrö
½dl honung/råsocker
3msk rapsolja/solrosolja
2,5dl vatten

Blanda honung eller råsocker med olja och vatten. De torra ingredienserna blandas i en långpanna. Hacka nötterna i valfri storlek eller låt bli! Slå över vätskan och arbeta in den så hela grynblandningen blir fuktig (jag gör det med händerna) Rosta sedan i ugnen på 200grader i 30-40min och blanda om minst var 10e min. Låt svalna och tillsätt, om så önskas, ca 3dl russin eller annan torkad frukt. Kanel, kardemumma är goda kryddor som också passar utmärkt.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar