torsdag 14 april 2011

Core

Träningen avklarad för idag. En ny instruktör idag. Eller ny och ny. Hon var ny på just det passet. Hon brukar hålla i andra pass.
Men det gör så stor skillnad när det byts instruktörer. Visst, det är samma muskelgrupp. Men annan musik, annat upplägg, fler/färre pauser osv. Jisses va tufft det var. Men på ett utmanande sätt - inte på ett omöjligt sätt. Känner redan nu att jag kommer att ha träningsvärk imorgon! Härligt!

Har klämt i mig kött här på kvällskvisten. Jag hoppade över kolhydraterna. Är lite inne på att köra ett sånt race till. Alltså när jag skippade kolhydrater. Man mår ju så jäkla bra av det. Visst kan det "ställa till" det i matlagningen ibland när man har idétorka. Men jag tycker ändå att om man veckoplanerar och gör matsedel för en vecka åt gången så funkar det riktigt bra.
Det är ett bra tips! Det rullar bra för oss i vår familj i alla fall. Vi veckohandlar efter att ha gjort ett matschema för den kommande veckan. Då behöver man aldrig fundera på vad man ska äta idag, småhandla - vilket leder till onödiga impulsinköp.

Nu blir det Debatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar