onsdag 6 april 2011

Slö-dag

Men fy vad jag ogillar sådana här dagar. Ni vet dagar när man går och går men kommer aldrig till dörren. Känner att jag blir liksom aldrig färdig idag.
Jag har en fruktansvärd träningsvärk i HELA kroppen. En bra värk, för övrigt. Men den känns lika mycket för det ;) 2½h träning blev det igår. Så jag får se hur jag gör med träningen ikväll. Känner jag mig inte piggare de närmsta timmarna finns ingen anledning att ta ut sig ännu mer. Då gör det mer skada än nytta. Istället kanske jag kör lite löpning istället. Vi får se.
När Liten skulle sova middag låg jag bredvid (bara en liten stund) Det var bara det att den här lilla stunden blev 1½h. För jag somnade jag med! Och DET hör inte till vanligheten att jag sover mitt på dagen. Så jag är nog trött :) Men drar jag mig iväg ikväll så är det Pump på schemat. Vi får se.
Vi har i alla fall nyss varit ute på en promenad (lyckades ta oss ut till slut) Gick förbi affären och handlade lite nödvändigheter. Bland annat Gojibär.

Så dagens tips blir idag Gojibär!
Gojibäret är fullt med antioxidanter som skyddar kroppen från fria radikaler. Det lilla bäret har mer C-vitamin än apelsin plus mer betakaroten än morötter. Det är grejer det! Så, 5 bär om dagen täcker egentligen upp det dagliga behovet av alla näringsämnen som behövs. Men de är så pass goda att man kan lätt äta fler! Jag har dem i musli, sallader eller bara äter dem som de är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar