torsdag 21 april 2011

Laddar inför påsk

Jag är ensam vaken då resten av familjen fortfarande sussar tillsammans i dubbelsängen. Härliga mornar när man får smyga upp själv. Sätta sig med en kopp kaffe och njuta av tystnaden. En tystand som man vet snart kommer att fyllas med ljudet från små barnfötter på trägolvet, kiknande skratt och upprepande talramsor!

Sitter nu och försöker planera lite matschema här framöver. Fy, jag är så trött på att tråkig mat. Jag är trött på ALL mat, känns det som. Vill ha nya idéer och ny inspiration. Det blir bara samma och samma hela tiden. Jag ska lägga mycket foks på linser, bönor och quinoa nu. För några år sedan låg det först på min lista. Sen föråt jag/vi oss nog på det för vi ville inte alls ha det. Men nu känns det som det är dags igen.

Milen väntar i vanlig ordning. Därefter blir det inköp av lite påskägg för att senare bege oss till landet för lite påskfirande. Vi gör som vanligt och flyr hemifrån när det är mycket att göra istället för att ta tag i saker ;) Jag syftar på att PACKA!

Nu vaknar Liten och jag ska stå redo med en flarra välling!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar