fredag 1 april 2011

"I drömmarnas trädgård"...

...där befinner jag mig mentalt just nu. Visst är det ett barnprogram. Men i mitt huvud befinner jag mig i mitt nya hem och INREDER!!!!
Inredning och inreda har jag en enorm passion för. Att jag nu ska få inreda ett helt hem, ett HUS, är för mig en dröm. Huset kräver en home-makeover. Egentligen är det ingenting som det är någon panik med. Men i min värld är det ALLTID panik med en heminredning som inte stämmer överens med min smak :)
Vi ska i alla fall göra om hela badrummet och tvättstugan det första vi gör. Resten tar vi allt eftersom. Och vad gäller inredningen där så är vi nog ganska klara med hur det ska se ut. Det är små saker som blandare och väggskåp som ska bestämmas men det får man nästa gå ut och kika på i verkligheten.

Men just i detta nu håller jag på att inreda Litens rum (i huvudet) Åhhhh, det är ju fantastiskt roligt att inreda barnrum. Hela stilen på huset kommer att gå i den Lantliga stilen. Det vill säga, mycket vitt, liggande panel, småblommiga tapeter, blandat gammalt och nytt, skrapade möbler osv. Litens rum har jag tänkt göra helvitt och sen sätta upp väggdekorationer eller kanske göra en egen väggmålning. Det beror på hur underlaget kommer att se ut. Jag har hittat så många sidor på nätet där det bara är att klicka hem dekorationer. Nu gäller det bara att välja :) Rummet är ganska stort så det kommer att få plats en hel del. Wiiiiii, så skoj!!!

Dessutom kommer det vara sommar när vi flyttar dit vilket innebär en blommande trädgård också. DET blir ju häftigt att fixa ordning utomhus också! Fina utemöbler med kuddar, filtar och ljuslyktor. Stora krukor med blommor. Planteringar med kryddor och grönsaker. Oj oj oj....det som vore miljonär ändå så man kunde fixa allt med en gång.
Ok, dags att sansa sig.
Nu ska jag fortsätta min planering av barnrummet.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar