onsdag 20 april 2011

Vår eftermiddag

Eftermiddagen gick fort.

Efter en underbar promenad var del lunch och div. pyssel i hemmet. De första kartongerna är nu packade! Tjohoo för det!
Senare på eftermiddagen fick vi besök och mannen min fick hjälp med att åka och hämta....allt kakel och all klinker vi har beställt till nya huset!!!
Det var det samtalet handlade om i morse. De ringde och talade om att vår leverans hade kommit! Jag hade tänkt att ta lite bilder och visa er hur det ser ut. Men det gick visst inte så bra då allting ligger packat i en vagn och ska ligga där tills det är dags att sättas upp. Så ni får hålla er till tåls så ska jag visa sen :)

Nu ska vi snart äta middag. Det blir sen middag idag. Inte bra med tanke på förbränningen ;) men ibland blir det inte som man tänkt sig.
Jag har ett glas rött i min hand, dagen till ära. Vi har ju helg idag då mannen ska jobba mycket i påsk. Vi ska också mumsa på en rostbiff som jag för första gången har gjort i ordning HELT själv - från grunden! Vuxenpoäng till mig, tack. ...jaaa, jag har ju inte slaktat iof. Men nästan ;)

Någon som brukar gör sådana här köttbitar som är sugen på ett bra recept på koklag, så säg till! Jag sitter på ett bra!

God Afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar