måndag 18 april 2011

Sol!

Vi startade dagen i milspåret tillsammans med våra härliga grannar. En underbar tur i solskenet. Barnen sov i sina vagnar. Oj, om de bara kunde förstå hur bra de har det - nedbäddade och runtskjutsande! ;)

Jag sitter och tänker på påskägget och allt detta godis som går i omlopp under påsken. Hur tänker ni göra? Tänker ni ladda redan nu?
Själv har jag som nyårslöfte att inte äta godis fram till 20e maj. Hittills har det gått galant så det vore ju himla snopet om jag skulle snubbla på mållinjen nu vid påsk.

Att tänka att "jag äter det här godiset nu så tar jag en extra runda i löparspåret i eftermiddag" är rena tortyren. Gör inte så mot er själv. Vilket TRÅKIGT liv om man ständigt ska "betala tillbaka". Utsätt er inte för det. Utan bygg upp ett sådant intag i förväg. Tänk i förebyggande syfte. Ska man synda det där godiset, tårtbiten eller vinet - förbränn INNAN så du ligger på minus den dagen kalasande går av stapeln. Det är som att köpa en ny TV eller något annat du vill ha. Ta det inte på avbetalning. Spara ihop till det du vill köpa och betala kontant vid köpedagen!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar