måndag 10 september 2012

Förnedringskassan-bråk

Eländet tycks fortsätta i sin egen anda.
*suck*

I slutet av augusti fick ju inte jag mina mamma-pengar (som jag skrivit om tidigare) Jag skickade ett mail och frågade varför jag bara fick betalt för 2 dagar när jag skulle ha 18. Fick inget svar.
Idag fick jag brev från dem där de står att de håller på att utreda om jag ska få betalt för de två dagarna eller inte...DAGAR SOM DE REDAN BETALAT MIG!!!!! Blir tokig!!! Och var tog de andra 16 dagarna vägen liksom???
Nej. Jag ringde upp dem. Krigslysten som jag för tillfället är. Hormoner och nerver utanpå kroppen gör att jag är ganska oresonlig. Jag tänder till på ingenting och cylindrarna går på högvarv.
Svaret jag får är; "jag vet inte" och "det kan jag tyvärr inte svara på". Va är det för jävla svar?????
Jag berättade att vi gjorde allt för att klara denna månad ekonomiskt. Vi bor i hus, har två barn och ska försöka livnära oss på EN lön lagom efter semestern. DET GÅR INTE.

FK: Jag kan tyvärr inte svara på vad som hänt, Men jag lägger dig som ett brådskande ärende så kommer resterande pengar att betalas ut inom kort.

Jag: Kort? Va är kort? 3 bankdagar?

FK: Det kan jag tyvärr inte svara på

Jag: Inte det heller?

FK: Tyvärr

Jag: Så mina pengar har alltså legat några knapptryckningar bort medan jag sliter håret av mig själv för att få det att rulla denna månda.

FK: Men det var väl bra att det gick att ordna så snabbt?

Jag: Snabbt? I direkt.

Jag var arg så jag skakade efteråt. Tårarna sprutade och det var tur ingen var för nära mig i ögonblicket för jag var rasande..

Så...om "någon dag" fylls mitt konto på med några kronor till bröd och vatten.

/Mama, fattar inte att det enligt lag är OK att leka med andras pengar på det här viset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar