tisdag 25 september 2012

Pengarna rinner mellan fingrarna

Phu! Så mycket pengar det går åt till barnen nu. Overaller, mössor, vantar, underställ, åkpåse, skor osv osv...
Och det som ska vara med på förskolan vill man gärna ha dubbelt av så man inte måste släpa allt varannan dag. Usch! så tråkigt det är.

Just nu är det mellanläge och jag håller på att jaga höstkängor till L. Billigt? NEJ!!!! Skulle inte kunna tro det. Det kostar ju lika mycket som vuxnas skor, om inte mer. Blir tokig! Vem har kommit på det här - med så himla dyra priser.

Själv behöver jag en ny jacka och jag har beställt en som jag ska ta hem och titta på. Förhoppningsvis kommer den till helgen. Plötsligt insåg jag att min jacka kostar nästan lika mycket som L vinteroverall. Skillnaden är bara att jag kan (tekniskt sett) ha min jacka livet ut. Medan overallen kommer L ha vuxit ur till nästa vinter. Surt.

Nu ska jag ta mig iväg och köpa lite fingervantar som ska vara på förskolan. Tjohoo!

/Mama, är mycket trött i huvudet idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar