fredag 21 september 2012

Shopping, sjukling & nytillskott på jorden

Idag checkade jag ut som mamma, fru, och ansvarstagande, och fick egentid. Vad gör jag inte på min egentid om inte - shoppar!!!

Nej, inte så fantastiskt som det låter. Det mesta var ärenden. Men jag har iaf köpt en overall till Lillebror nu. Nu är
båda barnen förberedda för snö och kyla i sina overaller. Älskar att ha sånt klart. Jag har beställt mössor på nätet från Nova star och Geggamoja. Det är det som fattas. Dock ingen panik.

Nåt som jag glömt i allt detta är MIG SJÄLV!!! Jag har visst ingen vinterjacka när kylan kommer. Och jag som älskar shopping, hör och häpna, men jag hatar att köpa jackor. Det finns nämligen ingen som uppfyller mina krav. Om jag inte vore ekonomiskt oberoende förstås ;) För dyra rackare finns det gott om men inte som passar min plånbok.

Har känt mig trött idag men tyckte inte det var alltför konstigt när jag varit vaken halva natten med barnen. När jag kom hem från min shoppingrundaq hade jag vita beläggningar i halsen och en temperatur som visade 37,8. Inte undra på min slöhet.
Pep iväg och köpte bakteriedödande gurgelvatten och hoppas nu på det bästa.

Avslutningsvis, jag spar det bästa till sist, ska jag berätta att våra fina vänner har äntligen fått sin lille bebis. En liten bebisprinsessa blev det!!! Jag blev så glad så tårarna sprutade när jag skulle försöka berätta för min man att bebisen ÄNTLIGEN intagit sig en plats på jorden.
Så idag har jag handlat så UNDERBARA kläder till detta lilla knyte. Det är nästan jag önskar jag kunde få en flicka till...åh, så mycket fint det finns att köpa!!!
Jag hoppas vännerna ska tycka om det. Då det är deras första barn så vet man ju inte hur de vill ha sitt barn klätt i stil, färg och form. Men jag hoppas de ska tycka om detta lika mycket som jag!!

Nu går ögonen ihop och det är dags att inta position i kudden. Längtar!

/Mama, funderar på att ta sig ett par varv i L nya rockring...men med närmare eftertanke så tror jag, jag låter bli ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar