måndag 17 september 2012

Min sjuka prinsessa

Stackars, stackars Liten. Idag hade vi återträff med föräldragruppen som vi hängde med när L var bebis. Vi såg fram emot det men efter en tuff vaken-natt-med-båda-barnen visste jag inte hur det skulle gå. Efter en fortsatt gnälldag från Lillebror såg jag VERKLIGEN fram emot denna playdate. Lagom tills jag skulle klä Liten kände jag att hon var varm som en kamin. 39.3 i feber. Stackars, stackars Liten. Bara att klä av Lillebror som satt påklädd i babyskyddet och väntade.
Det är ju inget att göra, det fattar jag självklart. Men kan inte låta bli att bli så besviken. Nu inväntar vi pappan som snart kommer hem från jobbet. Då blir det löpning för mig! Ska bli skönt. Behöver rensa huvudet efter denna "gnälldagen".

Har nätshoppat lite till L nyss. Kalla det tröstshopping. Äntligen slog jag till på jeanskjolen från Nova Star, har suktat länge nu :) En annan tunika/klänning från NS blev det också och en långärmad topp från Noa Noa. Återstår att se hur det ser ut i verkligheten. Brukar sällan uppfylla kraven.

/Mama, håller tummarna att Lillebror inte ska bli sjuk också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar