onsdag 26 september 2012

Sjukstugan fortsätter

Fingervantarna jag lite enkelt skulle inhandla till L blev i slutänden en uppsjö kläder. Hua, va tråkigt. Tråkiga pengar alltså.
Fleeceunderställ. 6 par vantar. Trosor. Strumpor. Höstmössa (extra) Vintermössa (extra) Stickade leggings. Sockor. Hårspännen. Hårsnoddar...mm.mm. Ja herregud. Och när jag kom hem gick jag in på babyshop.se och beställde (äntligen) en åkpåse till Lillebror och varsina vintermössor från Geggamoja. Hoppas verkligen åkpåsen kommer bli bra nu. Tycker 2000:- för en åkpåse är för mycket, därför blev det ingen Voksi utan en Elodie D istället. Lillebror kommer åka med värme och stil i vinter ;)

Förövrigt går det åt skogen med allt vad träning heter. Jag har feber och känner att kroppen är riktigt trött i dagsläget. Fattar inte vad jag gjort för att förtjäna detta. Men jag vet däremot att jag alltid blir sjuk på ett eller annat sätt när det varit stressigt och högt tempo - vilket det minst sagt varit här den sista tiden. Jag är mycket själv med barnen och det gäller att ligga på topp trots att jag mellan varven är så långt ner i källaren som det bara går.

Hur som helst.

Vila är bästa medicinen i detta fallet. Bara att lyssna och lyda kroppen. Vad jag däremot sköter exemplariskt är kosten. Det känns himla skönt att jag "håller fast" vid kostupplägget och att det faktiskt inte känns svårt eller jobbigt. Jag skulle kunna leva efter detta.

Det är nämligen det jag strävar efter nu. Efter att ha gått ner alla grav.kilon plus ett par extra så strävar jag nu efter att hitta en ny livsstil. En som ska behållas. Inga konstiga dieter, svält, förbud osv. Utan hitta olika bättre alternativ att kunna ta till när fantasin tryter.
Jag hinner säkert ändra mig flera gånger om. Det roligaste av allt är att kunna introducera barnen i goda och nyttiga alternativ till makaroner och korv eller spagetti och köttfärssås. Det finns så mycket annat att upptäcka som går minst lika snabbt att laga men som bara är nyttigt för kroppen. Det gäller att tänka utanför "the box". Byta ut varorna som av bara farten åker ner i korgen på affären. Blocka bort vetemjölet. Ta några kliv till bland hyllorna och prova fullkornmjölet istället...eller ännu mer vågat - fiberhusk, kanske!

Nu ska jag krypa ner i sängen, lyssna på regnet som smattrar på taket och läsa lite kloka bloggar (till det tillhör inte min egen) ;) Självklart tycker jag det är roligt att läsa bloggar eftersom jag skriver en själv. Skillnaden från förr och nu är att jag tillåter inte idag att fördriva min dyrbara tid på bloggar som inte ger mig något. Matnyttigt - tack! Härligt begrepp i sammanhanget.

/Mama, håller tummarna för en feberfri morgondag....för då väntar "egentid" <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar