lördag 10 september 2011

Kantareller och sjukt barn :(

På förmiddagen åkte vi och hälsade på hos morfar, jag och Liten. Liten var inte alls sig lik. Inte under morgonen och inte när vi var hos morfar heller. Vi tog oss ut i skogen för att leta svamp. Och skogen är vanligtvis en favorit. Men inte idag. Bara tårar och ville bli buren.
Tidigt förstod jag att något vad galet men att det skulle vara över 38graders feber vågade jag inte ens chansa på. Stackars, stackars Liten.

Vi fick med oss en hel påse svamp hem i alla fall. Och den har vi avnjutit till middagen ikväll. Resten av kvällen tillbringade vi i soffan framför Emil, Pippi och Bullerby barnen.
Liten somnade tidigt och jag hoppas natten ska bli lugn. Jag smög ner alvedon i vällingen så den lilla kunde komma till ro.

Ingen badrumsinredning är bestämd ännu så det ska jag och min man ge oss på nu.

/Mamaträning, tar sig en stor kopp kaffe och parkerar i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar