torsdag 29 september 2011

God Morgon!

Efter en god natts sömn vaknade vi tidigt men utsövda. Idag har jag en hel del som ska fixas och uträttas. Igår fick vi goda nyheter som kommer att lösa en hel del. Bara när saker och ting ordnas upp och stenar plockas bort från hjärtat - då är livet som bäst!
Orosmoment är aldrig bra att bära på ändå finns de ganska gott utav dem tyvärr. Men bara man lär sig att ta hjälp så brukar det mesta lösa sig. Ensam är faktiskt inte stark.

Liten sover fortfarande och idag är det dagisdags. Känns himla bra att dagis är så populärt. Aldrig några problem att vare sig åka dit eller lämna. DET är positivt. För förövrigt är det en stark mamma-period som L är inne i. Det kan ju tyckas vara "mysigt" men det är otroligt påfrestande då det enda som duger är att sitta i mitt knä om dagarna eller bara vara nära mig. Det blir inte så mycket annat gjort. Samtidigt värker det i mitt mamma-hjärta att inte kunna "finnas där" hela tiden när L behöver "tankas på". Det är det det hela handlar om. Att tanka på och bara ge, ge och ge. Det är mitt jobb just nu. Och jag tar det på största allvar. Måste bara gnälla av mig lite här innan jag suger tag i dagen.

Men nu börjar det dra ihop sig. Dagen sparkas igång och vi börjar väl med en balja kaffe ;) Kaffe is the shit. Blev väldigt avundsjuk igår kväll när jag fick veta att en viss, härlig, person har köpt sig en Nespressomaskin!!!! Jag vill också ha en nespresso!!!!! Ska ni skaffa en espressomaskin så tänk på att Nespresso är den enda rätta! :)
Men jag tröstar mig med att jag faktiskt också ska få en - när vi gjort om köket. vi får nämligen inte plats med någon som vi har det idag.

Word!

/Mamaträning, gillar´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar