söndag 4 september 2011

Långtur på cykeln

På eftermiddagen tog jag och Liten oss en tur på cykeln! Så blev det med min vilodag. Sen är det ju så att jag klarar inte att bara fincykla lite. Ni vet när man trampar lite sakta, ser sig omkring kanske stannar och att titta på något. Nej, jag cyklar så svetten lackar - det enda rätta! Det här vet jag innan så det är bara att ta på sig träningskläderna innan det var dags. Liten fick sina träningskläder på sig också :) Sen bar det iväg. 1.5mil blev det tillslut. Ändå rullade bamsetårar för Litens kinder när det var dags att kliva ur cykelsadeln. Men med lite lirkande om att hjälmen fick sitta kvar på huvudet och att vi skulle leka i sandlådan så gick det över ganska fort :) Min lilla skorpa!!!

Nu sitter jag slö i soffan och överväger om jag ska våga mig på spinning imorgon. Det är ju verkligen inte min grej. Men jag kan ju cykla ;) Kanske jag klarar spinning. Eller vad tror ni? Det är ju inte det att jag hoppar högt av glädje till spinning men jag är rädd att jag inte har den bästa bakgrunden gällande det heller. Så jag borde nog ge det en chans till. Jag vet att det är en toppen-instruktör som ska ha det så det är inte så mycket som kan gå fel.
Jag återkommer om hur det blir :)

/Mamaträning, kanske borde bli lite modigare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar