onsdag 14 september 2011

Första tandläkarbesöket!

Idag har Liten varit på hos tandläkaren för första gången.
När det blev vår tur att gå in och vi blev uppropade av en kvinna med vita byxor och blå skjorta vände Liten om och gick mot dörren. Den stackarn tänkte nog att nu får det allt vara nog med sjukvårdsbesök på ett tag ;) Vi har ju inte haft turen på vår sida den sista tiden vill jag påstå.

Men med lite lirkade fick jag tillslut den då oroliga lilla att sitta i mitt knä i en stol nära dörren. När tandläkaren börjar bläddra i en bok och visa bilder tyckte L att vi skulle flytta oss lite närmare. Varför inte testa den där skinnfåtöljen som såg lite inbjudande ut? Vi satte oss i tandläkarstolen. Men fortfarande L i mitt knä. Bara efter en kort stund blev jag undanputtad då det tydligen inte fanns plats för mig längre ;) Min modiga lilla skorpa ville sitta själv i stolen bredvid tandläkaren. Jag fick inta golvet :)

Resten av besöket gick galant och jag tror Liten berättade mer om bilderna än vad tandläkaren hann göra <3
Det hela avslutades självklart med att få välja en ny fin tandborste!

/Mamaträning, är så stolt över att få vara Litens mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar