torsdag 29 september 2011

Effektivitet

Jag gillar att vara effektiv. Effektivitet får mig att må bra. Hinna med att göra småsaker (sånt som tar tid fast de är små) känns som om att rensa upp lite. Och DET är vad jag pysslar med i denna stund.

- Ringer samtal.
- Ställer frågor.
- Tar reda på olika fakta.
- Sitter i telefonköer.
- Tvättar.
- Plockar undan papper och reklamblad som ligger spritt runt om i hela huset.
- Viker tvätt och lägger in på sina rätta platser.
- Rensar kylskåpet.
- Förbereder middagen
- Gjort en del praktiska inköp till L.
- Lämnat in och fått min mans klocka fixad.

Tänk....allt detta har jag hunnit med på 5h. Ganska bra gjort.
Imorse när jag vaknade kände jag att en förkylning försökte göra sig påmind. Därför hoppade jag gymträningen och försöker låta kroppen vila idag istället. Tror att en del spänningar inför gårdagens debut också gjorde sig påminda. Ofta brukar det bli så för mig. Så idag blir det vila.

Nu ska jag speeda på lite innan det är dags att hämta hem min lilla skorpa <3

/Mamaträning, önskar sig en stor walk in closet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar