söndag 11 september 2011

Inget gymbesök men en feberfri Liten!

Bra och dåliga nyheter.
Den bra är att Liten vaknade feberfri. Jag håller tummarna att det består men har i åtanke att den kan komma smygande under dagen.
Den dåliga är att jag kommer inte iväg till 75min passet på gymmet. Känns så himla surt. Men Liten går självklart i första hand. Inget att fundera på.

Igår investerade jag i ett hopprep. Jag och min man testhoppade och bara av det blev jag andfådd. Jäkligt drygt att hoppa. Så min tanke är att försöka hoppa en stund varje dag. Måste bli bättre på att ha minst en fysisk aktivitet varje dag. Slarvar ofta med det. Men nu när jag har ett hopprep är det inte så svårt att få upp flåset. Tar inte så lång tid och det kan regna hur mycket det vill ute för det går bra att göra inomhus. Annars vill jag gärna ha en ursäkt för att slippa sticka ut och springa om det regnar ;)

Vi kom också ett steg längre i badrums-inrednings-letandet igår. Det gäller att gallra ur ordentligt i havet av valmöjligheter.

Avslutningsvis vill jag bara upplysa om hur underbar Mia Skäringer är. Hennes föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst" sändes på TV igår. Jag skrattade så jag grät och jag grät så jag skrattade. För i allt det roliga finns en tragisk historia också - som berör. Hon är otroligt begåvad.

Nu ska jag och Liten leka med alla bondgårdsdjuren. Och det är inte några. Det är härligt att få vara den som står för ljudeffekterna för varje djur! ;)

/Mamaträning, bjuder på falska hästgnäggningar och hysteriska getbräkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar