måndag 19 september 2011

När Liten blev Liten

När man är gravid har jag märkt att många (även jag) vill kalla bebisen i magen för något. Knodden, Lillen/an, Plutten, Skrutten, Bebben, Bullen, Heffaklumpen mf. mf. Kärt barn har många namn :)

När jag var gravid i v.26 kom jag över ett reportage som gjorts om en bebis född i just v.26. I stunden när jag läste var bebisen redan över året och mådde jättebra. Men just den bilden på den lilla, lilla kroppen med pyttesmå händer och fötter. Allt fanns där med det var extremt smått. Bebisen låg i sin pappas ena hand och handen såg ut om en vagga. Det var overkligt.

Men hur som helst. Jag var chockad. Sa om och om igen; "Vilken "Liten", det är inte sant vilken "Liten", Tänk att  en sådan "Liten" ligger i min mage".
Vad kunde det annars bli än en liten Liten. Från och med den dagen kom Liten till :)

Så var det med det.
Nu är jag nyligen hemkommen från min shopping och det blev lite jag fick med mig hem!
Träningskläder framför allt. Skönt! Inte i närheten av hur mycket jag egentligen skulle behöva men jag måste ju börja någonstans :) Så bollen är i rullning.

Har också passat på att beställt ett par till Bellio till Liten. Jag berättade förut att jag hittat ett par Bobux som jag beställt. Men fick nyligen ett mail om att de haft datafel som gjort att det inte beräknats slutförsäljningen av dessa tofflor. De skulle få påfyllning inom kort och jag blev ombedd att vänta. Nej tack! Jag har inte tid att vänta. Så det fick bli ett par till Bellio :) Passade också på att beställa lammskinn som ska ligga i som sula i vinter och värma gott. Det blir kanon att ha här hemma. Vilka tofflor jag valde får ni se när de kommer!

Nu ska jag koka kalops. Kalops av älgen som min pappa skjutit. Sen bär det av mot dagis för att hämta hem Liten.
Träning väntar också självklart. Men mer om det senare :)

/Mamaträning, tycker det är svårt att förstå att Liten nu är Stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar