torsdag 22 november 2012

Barnmat

Jag fullkomligt ÄLSKAR att laga barnmat. Det verkligen bubblar i mig av ideer att prova. Tyvärr räcker inte tiden alls till nu med barn nummet 2. Men så fort jag får en liten stund över så passar jag på att få till någonting i alla fall.

Jag har sådana här smidiga kuber som jag fryser in maten i. De är verkligen kanon! Varje kub kan man fästa ihop med en annan kub vilket gör att det är hur lätt som helst att kombinera mat.

Jag gör alltså någon med kött/fisk/kyckling några med pasta/ris/potatis och andra med grönsaker. Sen sätter jag bara ihop dess i olika konstellationer till olika måltider. Hur lätt som helst!

Nu på morgon passade jag på att göra lite frukpuréer. Idag blev det äpple med hallon och kanel.


 
Enkelt, bra och gott! Använder främst, om möjligt, ekologiska varor - så klart!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar