söndag 18 november 2012

Jobbig natt och utflykt

Ännu en vaken natt att notera. Phu! När ska det sluta. Mellan 4-6 var Lillebror vaken. Arg, ledsen, glad och hungrig mellan varven. Jag blir verkligen ett vrak av att dra dessa lassen.
Och i och med att det är så pass sent (läs "tidigt" om du vill) han somnar igen så går det inte många minuter förrän L vaknar - duktig och har sovit hela natten. Då vill hon studsa upp och få frukost och leka!
Själv är jag då halvt medvetslös och Lillebror har precis somnat. Han sover fortfarande och klockan visar 9:05. TÄNK om jag fått sova med honom. Nej. Istället har jag redan ätit frukost. Fått i mig två koppar kaffe. Plockat ur diskmaskinen och läst två böcker. Hela tiden med Disney Junior skrålandes i bakgrunden. Härliga söndag.

Bara Lillebror vaknat så ska vi åka på en liten utflykt. Mormor & morfar och moster står på destinationslistan. Liten ska få låna en barnstol-för-stora-flickor-som-hon så Lillebror kan få ta hennes tripptrapp istället. Vår ekonomi tillåter tyvärr inte en till tripptrapp i dagsläget.

När pappan vaknat blir det nya intervaller för mig idag. Härligt. Har en jäkla träningsvärk i rumpa, mage och lår idag. Välkommet!

/Mama, hör ett välkänt tjoande från spjälsängen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar