tisdag 27 november 2012

Magsjuka & Sthlms-resa

Vi hade en badresa inbokad idag. Sent igår kväll kokade jag ägg. Förberedde allting jag kunde för matsäck, packning av badkläder till alla och packning av skötväskan.
Och vad händer...jo, mannen stormar upp inatt vid 3 och kräks! Ordentligt! Va 17 är detta!!!! Blir galen. Är allergisk mot magsjuka. Det är fruktansvärt. Och nu har mina förhoppningar om att jag kommer att klara mig undan blivit ett minne blott. Klart jag också kommer åka på skiten nu. Men jag ber...ber och ber (och käkar vitpeppar)

Över till det roliga! Idag har jag bokat tågbiljetter till shoppingresan till Sthlm. Jag och käraste "grannen" åker på en heldagsshopping när jag uppnått mitt viktmål. Det ska bli så himla roligt och jag är taggad.

Imorgon väntar ett nytt gruppass på gymmet. Och jag hoppas verkligen att jag inte ska åka på någon magsjuka utan att jag kan jobba som tänkt. Det är så himla roligt och jag ser verkligen fram emot det!

Nu sover barnen. Mannen sover i gästrummet. Och här sitter jag och inser att det är många timmar kvar till sänggående. Bra, då hinner jag kolla igenom morgondagens pass och finputsa lite :)

/Mama, önskar och ber att hon inte får någon magsjuka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar