söndag 4 november 2012

Det var droppen!!!

Ok. Dags för irritation igen.

Vad är andras problem med hur jag fostrar och sköter mina barn??? Jag trodde jag slutat bry mig men uppenbarligen finns där nåt som triggar mig. Idag var droppen.

L äter inte godis. Jag ger henne inte godis. Jag har aldrig gett henne godis. Hon vet inte vad det är.

Är det synd om henne??? Undanhåller jag något VIKTIGT för henne??? Kommer hon förbli utstött i samhället för sin mindre kunskap kring godis??? Kommer hon ALDRIG att få äta godis???

SKÄRPNING!!!

Självklart kommer hennes tid och självklart kommer hon få äta godis. Men JAG tänker inte köpa hem det och introducera det för henne. Det kommer när det kommer.

Nej, jag tror inte hon kommer gå lös okontrollerat och föräta sig på det den dagen hon får det i sig. Det är inte så att hon inte fått smaka på socker. Men hon vet bara inte vad det färgglada pappret på allt vid kassorna i affären är för något.

Har JAG någon gång gnällt över er andra som GER era barn godis och LÄSK???
NEJ det har jag inte. Det skiter väl jag i. Var och en gör väl som den vill. Varje förälder gör väl det som den tror är det bästa för sitt barn, eller???

Så lägg av att ge mig dåligt samvete. Och LÄGG AV att säga till min dotter direkt att det är "synd om henne". Tror ni inte hon vet vad det betyder? Hon funderar väl varför det är synd om henne(?) Lägg ert engagemang på viktigare saker är mon dotters sockerintag.

Känner mig jävligt piss.

/Mama, tror hon ska börja föreläsa om hur gott barn tycker att frukt och bär är :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar