fredag 23 november 2012

Pustar ut

Efter en lång natt sitter jag nu avslagen likt colan på bordet.
Magsjukan som tagit sin an min lilla Skorpa har gett med sig för denna gången - tack och lov.
Vilken pers DET var.

Vi försökte få henne att kräkas i hink eller toalett men hon VÄGRADE! Blev helt hysterisk och trodde att det liksom var hinken som gjorde att hon kräktes. Varje gång hon hulkade och vi tog fram hinken greps hon av panik. Och hon ruskade på huvudet för att visa att hon inte ville...samtidigt som det kom kräks. Resten överlämnat jag till fantasin. Men så mycket kan jag säga att tvättmaskinen, skurhinken och handspriten har haft stor åtgång de senaste timmarna.

Hungrig, trött och rastlös ligger hon nu här och befaller mig att göra en massa saker åt henne. "Hämta det"..."gör så"..."vill han den"..."kan inte nå"...osv...

Men vad gör det. Är gärna hennes betjänt bara det här eländet hållet sig borta nu.

/Mama, kan i dagsläget i te komma på något som skulle kunna vara värre än magsjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar