fredag 9 november 2012

Soffpotatisarna

Ikväll är vi soffpotatisar. Efter att middagen intagits tog jag barnen och badade dem medan mannen tog hand om kök och disk. Nu sover de...alla 3. Jepp, mannen också. Och här sitter jag. Ensam. Så blev det med denna fredagen och fredagsmyset. FUCK fredagsmys! När fredagen väl kommer är man så jävla slut efter den gångna veckan att man inte orkar nånting. Inte ens MYS!

Men egentligen tycker jag att det borde vara jag som ligger och sover på soffan och inte behöva dra lasset den sista biten in i mål. Men vem försöker jag lura. Det är mitt jobb. Mitt ansvar. Det är jag som är mamman. Mammor gör väl sånt här...jag menar, jobbar dygnet runt i resten av sitt liv när barnen kommit!

Men imorgon blir det JAG-tid. Ska till gymmet och träna in ett gruppträningspass jag ska hålla om ett par veckor. Ska passa på att ta ut mig tänkte jag. Ska möta upp den finaste instruktören för passet vid 11. Får se om jag lägger mitt pass innan eller efter.

Nästa vecka blir det iaf mer av min EGEN-tid. Då jäklar ska träningen komma igång. MER än ordentligt. Frisk är jag. Tänd är jag. Stark är jag inte - men ska nu bli!!! Min tid ska bli - träningstid!!!!!

/Mama, försöker att inse att sin deadline ligger i riskzonen för att misslyckas. Men försöker förlika sig med att sjukdomar styr man inte över. Mama gör sitt bästa. Ibland räcker det inte.

2 kommentarer:

  1. Ja i morn är jag ensamstående en vecka då det är dags för en usa resa igen... han skulle prata med sin arbetskamrat om din önska :)/P

    SvaraRadera
  2. Tjohoo vilken lycka! Det behövde jag höra en pissig kväll som denna ;) Vi ska fixa det jag är skyldig också!!! KRAM

    SvaraRadera