onsdag 24 oktober 2012

Renovering & midsommar mat

Nu har vi ett upplägg inför renoveringen av köket. Vi kommer inte göra om rubbet nu. Utan mer "fixa till". Så på fredag bär det av mot IKEA och Bauhaus bland annat. Eller vi får hoppas vi är friska så vi kan åka och genomföra det men inget annat är acceptabelt.

Vi har också renoverat gästtoaletten så dit ska vi också köpa lite saker. Spegel, handdukskrokar och små hyllor. Den blev så söt så söt. Och nu ska den bli ännu sötare.

Idag slog jag till på lite midsommar mat. Sill, potatis och ägg blev det till middag. Endast nubben som saknades men eftersom det är så himla fruktansvärt äckligt så fick den förbli en tanke. Jag tänkte nubbe!

Nu hänger vi i soffan jag och mannen. I alla fall för några minuter till. Jag njuter. Snart ska jag på´t igen. Dra lasset själv. Denna gången ända till på fredag. Men jag fixar´t!

/Mama, ser på sin man när han plötsligt hoppar upp ur soffan och tar sig an Lillebror för att köra honom över tröskeln. Kan inte låta bli att fnittra lite <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar