måndag 29 oktober 2012

Nej, den mamman är jag inte...

...som:

- älskar att sitta på golvet i barnrummet och leka med Duplogubbarna i timmar.

- har mottot: "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" (vem försöker man lura liksom)

- gärna bakar krångliga kakor med spritspåse

- tycker det är fantastiskt med picknick på stranden (helst på en strand med riktigt finkornig sand - som lägger sig som ett dammtäcke över smörgåsen)

- med inspiration har med barnen och lagar mat.

NEJ, den mamman är jag som sagt inte :)

Kanske jag önskar att jag vore mindre bekväm. Eller kanske jag är som andra mammor är som mest. För jag tror det är en hel del överdrivet snack på bloggar, FB, twitter...m.m. Snack som ger mig dåligt samvete och känner mig som en oinspirerade och bekväm mamma.

Nej, jag är nog normal. Och är jag inte det så är det det här mina barn kommer tycka är normalt.

När det ösregnar - är vi inne.

Vi bakar enkla kakor så som chokladbollar och pepparkakor.

Leker gör jag gärna men i sällskap - pyssel, spel och måla.

Jahaja, det var väl dagens urladdning. Nu fortsätter vårt målande.

/Mama, tror det är fler som skriver/säger vad de ÖNSKAR att de gjorde istället för vad de FAKTISKT gör!

1 kommentar: