torsdag 11 oktober 2012

Surdag

Idag har jag en riktigt surdag. Känner mig så otroligt irriterad på i princip allt och alla. Började redan när jag vaknade. Eller jag var förbannad när jag slog upp mina blå.

Var nyss iväg och köpte blöjor. Höll på att explodera på folks sätt att köra bil. Hur man parkerar. Hur man ställer sig mitt på parkeringen med sina kundvagnar, tar sig en cigg och skönsnackar med någon bekant man stött på...därav blockerar hela trafiken. Fy faaan va klantigt och BONDIGT!!!! Det är bönder det!!!

När jag väl sen står i kassan står en pensionär framför mig som inte riktigt kan bestämma i vilken kassakö han ska stå (i rädsla för att välja fel och kanske får stå ett par minuter längre för den andra gick fortare än den han valt) Därför står GUBBEN i mitten av två köer. Med tanke att kunna rusa fram till den kassan som först blir ledig. Jag blir så TRÖTT.
Spelade därför dum och frågade;

Jag: Står du i kö??

Gubben: Njaaa, jooo det gör jag....

Jag: I vilken då?

Gubben: jaaa....joo....jag vet inte ännu....

Jag: Då är det hög tid att du väljer en kassa kanske (försöker le och se lugn ut fastän att jag vill skrika....HERREGUD!!!! DU OM NÅÅÅÅGON HAR VÄL TID ATT STÅ HÄR HELA DAGEN. VÄLJ EN KÖÖÖÖÖÖ, GUBBEEEEEEEE!!!!!!

Gubben: jaaa, men det gäller att välja rätt...höhö...

Jag: (nu irriterad så det syntes och hördes) OK. Då väljer jag den här. Så får du stå kvar och välja färdigt i lugn och ro.

Jag kliver förbi honom och tar - den snabba kassan ;)

Gubben blir lite paff över mitt plötsliga initiativtagande och förstår inte riktigt vad som hände. Förrän han märker att JAG valde kassan som gick en microsekund snabbare än hans.

Han muttrar. Svär. Knyter näven. Och muttrar lite till...

Jag kan inte låta bli att vända mig om och bjuda på ett stort leende mot honom innan jag sen försvann ut genom dörrarna.

Väl i bilen trodde jag att jag skulle explodera av irritation. Hade hellre velat slå på någonting. Väldigt hårt.

GAAAAAA, vilken DAG!!!!

/Mama, tycker det är tur att hon har spärren att inte slå någon. Oj oj, va mycket trubbel det kunde bli då ;)

1 kommentar:

  1. Så jäkla bra gjort... ser surgubben framför mig och skrattar gott åt honom! Kram J

    SvaraRadera