onsdag 17 oktober 2012

Fegis!

L mössa från PoP har varit borta hela hösten. Vi har letat genom huset vid fler tillfällen för att sen konstaterat att vi måste ha tappat den ute.

Igår när jag hämtade L från förskolan låg mössan på hennes hylla!!! Först blev jag jätteglad men efter att tagit upp mössan och tittat på den blev jag faktiskt förbannad.

Den är riktigt söndertvättad. Ni vet så där tvättluddig. OBS! mössan var ny så vi hade inte hunnit tvätta den själva. Sen stinker den sköljmedel - som vi inte ens använder till barnens kläder. Självklart pratade jag med personalen och frågade om "de hittat mössan" - neeej, det var inte dem. De hade trott vi tagit med två mössor. Och att L hade lagt den på hyllan när hon plockat upp sina snuttar.

Alltså! Det måste ju varit så här att någon fått med sig mössan hem, endera använt den och sen tvättat den. Alternativt råkat fått med den hem INTE använt den men tvättat den. Skit samma!!! Det spelar ingen roll. Det är sånt som kan hända. Det jag stör mig på är fegheten att inte våga tala om för mig vad som hänt. Mössan var ju "märkt" så det var lätt för personen att bara lägga tillbaka den på hyllan.

Sen att personen i fråga var inkompetent gällande tvättfrågan är ju bara att beklaga. Men det är så uppenbart vad som hänt.

Summa sumarum.

FEGIS!!!! du förstörde min eftermiddag OCH vår nya mössa. Gaska upp dig och stå för dina misstag men gör dem inte värre genom att vara så FEG!!!

/Mama, är irriterad till tänderna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar