torsdag 25 oktober 2012

Förbannade folk & dagen i helhet

Jag och barnen tog oss en härligt frisk promenad till affären på förmiddagen. Kallt var det, men härligt. Fick handlat lite innan det var dags för lunch.

Väl i affären så är jag igång igen. Helvete va jag ska bråka med folk plötsligt. Och i mataffärer(!) Vad är det med mataffärer???? Undrar om det är för att det är så himla svårt att köa, betala, packa och gå...som det är så svårt?

Stod bakom två pensionärer, som sagt. Jag har syskonvagen (som inte är det mest smidiga åket som skapats) Lillebror hade börjat lacka ur. Och SJÄLVKLART ska tanten framför mig ta reda på hur många paket kaffe hon får köpa till det här billiga priset - då är redan bandet full av kaffepaket. Det visar sig att hon får köpa 3 pkt till och SJÄLVKLART måste hon ha 3 till. Skickar gubben att hämta. När hon väl fått sina kaffepaket har Lillebror spårat och gallskriker nu. Och vad gör kärringen. Hon har tagit ett steg fram. Står nu med sin kundvagn jämte varubandet. Lagom framför kortbetalningsmaskinen. Och där bakom står jag - med ett åbäke till vagn. Mina varor hade redan gått igenom och expeditet vill nu ha betalt. NEJ, då har kärringen och gubben i lugnan ro börjat packa sina varor med alla 100.000 kaffepaket - i MITTGÅNGEN!!!!!!!
Skämtar du, liksom!!!!

Då var jag ju tvungen att säga till.

- Ursäkta mig. Tror ni att ni skulle kunna ställa er kundvagn nere vi kortändan så jag kommer fram och kan betala?

- Vi har inte mycket kvar, säger gubben.

(då lackar jag)

- Jag har en skrikande bebis i vagnen här. Men det kanske är svårt för er att höra honom (syftar på att de antagligen är döva) Ni får ställa er längst ner vid bandet där det är MENINGEN att man ska stå och packa sina varor.
Att blockera gången så här är inte lämpligt.

Nu blir kärringen sur. Vänder sig hastigt om och fräser:

- Jaaa, jaaaa, vi ska gååå nu!!!!!!

- Bra! säger jag och ler det där leendet som bara jag kan göra.

Åh, herregud! Hur svårt kan det vara liksom. Jag blir så himla sur och irriterad. Jag är ingen man vill jävlas med just nu. Passa er! :) Tänder från 1-100 på under sekunden. Det är väl nån utvecklingsfas (inkörd på Lillebrors spår. ALLT handlar om utvecklingsfaser)


Nu sitter vi och väntar på bästisarna som snart är på ingång. Mellis i lekparken står på schemat.

Hoppas Lillebror kommer gå med på vår plan för han är då inte sig själv. Grinig och otålig. Dregglar som jag vet inte vad. Kan det vara tänder på G? Känns tidigt men...vem vet!

Som det ser ut håller vår plan inför morgondagen. L är pigg på förskola och jag är pigg på IKEA :)

Men nu ska vi packa matsäck, jag och L.

/Mama, har väldigt svårt att förstå att man INTE tänker längre än näsan räcker...

1 kommentar:

  1. Känns som du och jag är inne i samma fas trots kanske? ;) är mest sur å tvär!! / P <3

    SvaraRadera