tisdag 30 oktober 2012

Full fart & lunchgäster

Idag har det varit hålligång sen vi slog upp våra blå.
Liten till förskolan. Pappan till jobbet. Mama och Lillebror håller ställningarna i hemmet då vi väntade lunchfrämmande.

Bästa kollegor kom på besök och gjorde mig sällskap över lite lax. Härliga, underbara kollegor som jag kommer sakna ändå in i själen. För som det ser ut så kommer jag inte komma tillbaka till min tidigare arbetsplats efter mammaledigheten.

Nu sitter jag & L i soffan. L intar mellis och jag försöker att bara vara. Hostan har gjort mig nästintill stum. Eller inte stum kanske men jag har tappat rösten. Så typiskt mig att alltid tappa rösten när jag blir ordentligt förkyld.

Jag har hunnit plocka undan idag när L var på fs. Tänk att det är så himla skönt när man fått lite tid att göra det. Som ett lugn som lägger sig när var sak hamnat på sin plats. För det är nästan omöjligt att plocka undan när L är hemma. För varje sak jag lägger tillbaka så har hon tagit fram en ny.

Nu ska vi vänta in pappan/mannen som är på ingång.

/Mama, blir väldigt frustrerad av att inte kunna prata ordentligt. Shit! va ansträngande det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar