torsdag 11 oktober 2012

Lugnet har lagt sig & planerar morgondagen

Lagom tills lugnen lagt sig,  jag fått barnen i säng och äntligen soffans stora gap får fyllas av min feta rumpa...är det dags att börja planera för morgondagen.

Det är inte många minuter som går "till en själv" nu för tiden. Men vad hade jag att vänta?...egentligen.

Just nu tänker jag ut vad L ska ha för kläder till dagis. Vad jag själv ska ha för kläder (då jag ska iväg samtidigt som jag lämnar henne) Vad vi ska ha för middag - så jag, om det behövs, kan handla innan jag åker hem från mina ärenden. Vad jag ska träna för någonting om det blir så att jag inte hinner till gymet innan mannen ska börja jobba.

Sen måste jag tänka ut allt jag ska hinna med ikväll innan jag går och lägger mig. Plocka ur tvätten från tumlaren. Plocka ur diskmaskinen (har nån kraftig allergi mot att ha ren disk i diskmaskinen när jag kommer upp på morgonen) Röja undan i vardagsrummet bland leksaker, vagnar, gym, gungor, amningskuddar och disk. Ja, med alla mina planer så lär jag nog börja nu om jag inte ska behöva vara vaken hela natten.

Till middag imorgon får det i alla fall bli proteinpannkaka - sicket fredagsmys. Nej, nu ska tyglarna dras åt ytterligare om jag ska nå mina mål innan nyår. Helsike vilken resa jag har framför mig. Den känns lång, många gånger hopplös. Men samtidigt tänker jag - fan heller. Det ska väl ändå inte vara en omöjlighet. "trägen vinner", "trägen vinner".
-17kg på inte ens 4mån. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men jag vet att målet är närmare nu och jag har kortare resa kvar än vad jag redan vandrat. Det vill säga att jag är mer än halvvägs.

Nog babblat om det. Jag sippar vidare på mitt limevatten och glider iväg mot tumlaren då.

/Mama, känner sig redig som gör sina sysslor utan större protester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar