lördag 13 oktober 2012

Dagens utmaning...

...är ett i-landsproblem.
Jag ska försöka ta mig igen Systembolaget med två barn (vilket är mot mina principer så jag inte tycker barn hör hemma på Bolaget)
Men Mama ska väl också ha lite lördagsmys!!! Ska ta mig en titt efter Morbergs röda hade jag tänkt mig.


Det röda är det jag vill prova först


Dagen är igångsparkad och båda barnen är redan i action.

Utamaning nummer två är att köpa schampo till L. Ringde min frisör igår och gormade och skrek varför min lilla L har skorv/mjäll i hårbotten....går det liksom???
Hon förklarade då att ALLA produkter för barn som säljs i butik/apotek är för starka!!! Det är alltifrån alkohol till parfymer trots att det står parfymfritt. Jag blir så förbannad så jag håller på att explodera vad lite jag vet och vad jag tillsatt mitt barns hår!!!

Neccin gott folk är vad som gäller för barnen.
Och gärna ett par droppar i badvattnet också -
lika milt som olivolja och med samma effekt - men de blir inte lika halkiga ;)
/Mama, ser fram emot dagens första kaffe. Det verkar som John Blund har svårt att släppa taget idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar