måndag 8 oktober 2012

Förvirrad i butikerna och galna bilister

Jag och Lillebror drog iväg på shopping idag. Jag skulle ha skor och L ska ha höstkängor. Mössa har vi fortfarande inte hittat någon som passar...men så idag. BAM!!!

Hittade tuffa höstfodrade svarta kängor på Stadium till L. Mössa och handskar på PoP (hittar i slutändan alltid rätt i den butiken) Fleecebrallor och strumpbyxor. När vi kommit så långt hade Lillebror tröttnat.

Nöjd som jag var gjorde det inte något att jag inte hann kolla på skor till mig själv. Kändes bra och det kändes skönt att Lillebror varit så duktig.
Men när vi satt oss i bilen tänkte nog min lilla kulting att "nu j*vlar får det vara nog"...sen skrek han i ca 30min. Bajsade full sig. Vi stannade på en rastplats och bytte och han fick komma upp. Nöjd. Men sen ner i stolen igen. INTE nöjd. Plöjde fram på vägarna i hopp om att det skulle vara lite kortare denna gången. Lillebror skrek. TILLSLUT kom han till ro. Och då...kör gubben framför mig av vägen. Tvärnit. Lillebror skriker. Bärgningsbil kommer. Bärgning pågår.. Köbildning. Lillebror skriker. Irriterade bilister som tutar (hur tänker man då som bilist) "Nej nu är det någon som gör det roligaste de vet och parkerar på motorvägen - jag TUUUUUTAR så förstår de nog att jag vill fram och är missnöjd" IDIOTER!!! Tror ni någon väljer att stoppa upp trafiken?????????????????? Lillebror skriker. Väntan är låååång....nästan som en evighet. Tillslut får vi börja rulla. Lillebror lugnar sig. Dieselmätaren börjar lysa. TANKA!!!! Fan!!!! Telefonen ringer. Lillebror blir rädd och börjar skrika. Nu gråter Mama. Jag har aldrig längtat så mycket HEM.
Men hem kom vi. Tillslut.
Lillebror är utmattad. Jag är utmattad. Lillebror har sovit sen vi kom hem. Det har inte jag, Nu blir det middag. Sen träning för mig. HÅRD träning. Dags att hitta tillbaka till fokus.

Skitdag.

Bajs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar