lördag 13 oktober 2012

Träningssugna!?

Jaha, nån som ska med och svettas på gymet imorgon - ta en kölapp! :) kan tänka mig att det kommer bli ramaskri efter möjligheten och nästintill outhärdligt tjat om att få bli den jag väljer att ta med mig!

Jasså inte det? Nähäää!!!! Vi får väl se om just DU blir det lycklige utvalde :)

Nu har hälften av barnen somnat. Det vill säga ett. Ett kvar. Men att skriva hälften får det hela att kännas mycket lättare. Lillebror har fått för sig att ha det på lite udda sätt när han ska siva. Han ska somna in i vagnen. Där ska han sova - i samma rum som vi är till vi går och lägger oss. Då ska han lyftas över till sin spjälis i sovrummet. Sen sover han gott där tills gryningen. Men banne mig om man gör på något annat sätt. Då har man satt sin sista potatis och får inte en lugn stund innan midnatt.

Så nu står jag här och drar vagnen över tröskeln i sedvanlig ordning. Det är nära nu. Nära till insomning. Åh, va jag längtar bort till mannen som sitter i soffan och väntar på mig. Fotmassage och kli på fötterna är utlovat - antagligen därför jag tog nattningen :) Fjäsk kallas det på svenska.

Nu tror jag dock jag lyckats. Lillebror har knoppat in!!!

/Mama, ser fram emot kön inför morgondagens träning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar