lördag 27 oktober 2012

Vila, återhämtning & renovering

Ingen bloggning igår nej. NEJ, nu har det bara varit återhämtning och tankeskiring som hägrat. Genomförkyld eller inte. Barnen bryr sig inte om det. De förväntar sig samma saker som vanligt. Och framför allt så ska det ha frukost, lunch, middag, mellis, torra blöjor, kvällsbad, ömhet, kärlek, bokläsning, lekparkhäng, mys och gos (missade jag något) Vad jag vill ha sagt är att när man har barn är det inte bara att "bli sjuk" och tro att man får vara det i lugn och ro.

Återknytning.
Vi var som sagt och gjorde div. inköp till reniveringen. Och tro det eller ej men det gick riktigt bra. Lille gästtoaletten än nu klar. Spegel med glashylla övanför toaletten. Matschande toarullshållare med handdukskrokar. Klart!

Nya bänkskivor till köket. Ek - nu inoljade och klara. Ligger fint på plats. Väggar och golv kvar sen är köket KLART!

Idag har jag svärmat runt och letat creme till Litens ansikte. Det blev tillslut Weledas Wind & Weather. Luktar fantastiskt. Härlig konsistens. Men ändå ligger jag här och funderar lite. Är den kanske bara bra i förebyggande syfte? Hur gör jag då om ansiktet redan fått stå ut med en massa kyla och elände redan(?) Funkar den som "efter-kräm" också?????

Nu ska jag i alla fall sova. Trött som bara den.

Hela eftermiddagen tillbringade vi i lekparken. Hela familjen.
Nu, två glas rött senare känner jag mig allt annat än pigg.

/Mama, måste meddela att det är jäääkligt kul att renovera - när det går som man tänkt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar